Tuesday, July 24, 2012

Airmata Kesyukuran.

Terketar-ketar tangan memegang fon...berdebar-debar hati nie saat menunggu ayat2 terakhir dari pegawai yang menjaga bahagian pertukaran kakitangan AG... mengalir airmata ini bila mengetahui khabar berita paling gembira yang aku nanti2kan hampir 4tahun...Ya Allah, Alhamdulillahhhh~ syukur yang teramat sgt apabila aku diberitahu tentang pertukaranku ke kedah telah diluluskan...

tiada kata2 yang dapat menggambarkan perasaan aku pada ketika aku mendapat berita yang tidak sama sekali aku jangka...bayangkan, tujuan aku call pegawai bahagian pertukaran kakitangan akauntan negara hanya untuk menyatakan niat aku untuk membuat surat rayuan berkaitan pertukaran aku, aku inginkan pendapat die..tup tup, pegawai tue ckp, "xyah laa wat rayuan dh sbb surat pertukaran awak ke Kedah dh keluar dh." yg aku nie terpinga2 lg...betul ke.?? mimpi ke aku nie.?? terketar2 suara aku bertanya..."iyaa, betull, awak dapat tukar ke AG Kedah..." Ya Allah, menangis aku kat pegawai tue...mungkin die lebih memahami perasaan org seperti aku...terima kasih Kak Shad...

surat pertukaran masih lg aku belum terima...tp disebabkan terlalu gembira n excited, aku dah canang kat unit aku...sume org dh tau yg aku dpt panggilan pertukaran...oleh kerana ada sedikit rasa dengki n sedih kawan2 menerima berita nie...sume org dok menakut2 aku...n ckp kot suriati lain kee...jabatan lain kee...senyum aku terus hilang...rase risau n takut pun yee...kot aku salah dengar kee kan...ye laa, ckp gune mulut jee...xde hitam putih...tp bile dh tengok surat yang telah difakskan, yesss.!! itu surat pertukaran yang aku tunggu2 selama nie...


dengan rase gembiranya aku usung surat tue n tunjuk kepada org2 yang dok sakat aku...hahahaha~ babai semua yee...1 Ogos aku kene laporkan diri ke tempat baru...masa terlalu suntuk...banyak bende yang aku nak kene buat...nak kemas2 brg lagi...bak kate akak aku, setengah jam pun dh boleh kemas...ko tue yg excited sgt mcm esok dh nk g kedah...hehehe~ nak wat camno...dah lame cheq menanti saat2 ini...

*mood bahagia*
;)

Monday, July 23, 2012

PotLak Ofis Sebelum Puasa

Hari Jumaat, sehari sebelum puasa..walaupun masing2 penat disebabkan Majlis Pelancaran RHP di RTM tp semangat nak wat PokLak tue tetap kuat...heeee~


 ini jee laa yg mampu aku sediakan...Sambal Tumis Ikan Tamban Pucat...huhu~ nape pucat.? sbb nak cepat punye pasal... ;)


 Ok, ini laa makanan yg kami sajikan..xbanyak sebenarnye cos ramai yg cuti...balik kampung sbb nk sambut puasa bersama keluarga..


nasi masak kat opis jee...periuk nasi sume cukup...beras beli kat bawah opis jee...




 Licinnnn.!!


 Puding Swiss Roll, memangg mantap...nak try wat nie nanti.. :)




cik fiza sedang belajar membuat air Teh 'O yee...cikgu terpacak kat depan tue...huhu~
Happy day aT Opis...

"Salam Ramadhan Al-Mubarak"

Tuesday, July 10, 2012

Yeayyyy.!! Dapat Smartphone Free.. :))

Alhamdulillah...durian runtuh dari langit...gedebuk jatuh kee riba... 
:))



 klon BB okeh..bole laa~ dh name pun free.. :)

Surat iringan yang disertakan..so, nak wat gapo ngan hp nie ehhh...banyak gak funtionnye...touch screen u...xpee2, akan dipikirkan...banyak kegunaannye nie.. ;))

Mana Hilangnya Juwita?

Setiap hari, seramai 14 orang dilaporkan hilang di serata Malaysia. Sejak lima tahun yang lalu, sebanyak 25,243 remaja hilang dan sehingga hari ini ada di antara mereka masih tidak dijumpai. Dan Juwita, adalah salah seorang di kalangan mereka. 

Kisah ini bermula dengan Anggun, kakak Juwita yang ingin membongkar kehilangan adiknya. Anggun, gadis kampung merantau ke bandar setelah mendapat tahu Juwita hilang. Juwita yang selama ini menjalani kehidupan sebagai pelajar dan juga model separuh masa di ibu kota disyaki terlibat dalam kancah pelacuran dan kegiatan dadah.



Dua minggu sebelum kejadian kehilangan Juwita diketahui, sebuah parti liar telah dianjurkan di ibu kota . Semua model-model popular dan orang bandar menghadiri parti tersebut. Pelbagai insiden berlaku di parti itu sehinggakan sekujur tubuh kelihatan dihapuskan. Adakah itu Juwita? 

Akibat tidak dapat menghubungi Juwita selama beberapa hari, Anggun tidak dapat duduk diam. Nalurinya mendapati ada sesuatu yang buruk menimpa Juwita. Berbekalkan alamat yang diberikan Juwita setahun yang lalu, Anggun mengambil keputusan untuk ke bandar bagi mencari adiknya. Dalam perjalanannya ke Kuala Lumpur , dia terlibat dalam kemalangan dan hampir dirogol oleh orang mabuk yang berkeliaran di flat usang. 

Anggun ingin melaporkan kehilangan Juwita dibalai polis, namun Detektif Yuni menasihatkannya agar tunggu terlebih dahulu. Akibat terdesak, Anggun menghubungi Haider, bekas kekasihnya untuk mendapatkan bantuan. Mereka sudah lama tidak bertemu selepas Haider mengambil keputusan untuk merantau ke kota kerana patah hati. Adakah bantuan itu berhasil? Dapatkan Anggun membongkar misteri kehilangan Juwita? Adakah Juwita benar-benar terlibat dalam kancah maksiat ibu kota ? 

Untuk mengetahui kisah selanjutnya, saksikan drama bersiri Mana Hilangnya Juwita? di Astro Ria, bermula 9 Julai, jam 10 malam untuk episod 1 dan 2, jam 9 malam untuk episod-episod seterusnya. Lakonan mantap Erra Fazira, Umie Aida, Lisa Surihani, Zahiril Adzim, Azhan Rani, Syazwan Zulkifili, Raja Ilya dan Diana Johor.


Sumber : Berita Harian

Monday, July 9, 2012

Alhamdulillah~ Penantian selama 4 tahun.

Akhirnye penantianku utk mendapatkan PC baru termakbul jua.. setelah 4 tahun berkhidmat di ofis yang sgt veteran...segalanye veteran...al maklum laa, perkhidmatan kat sini pun dgn org veteran...so segalanye kene veteran kot..hehehe~ tp tue dl...skang sumenye suda baru...
alhamdulillahhhh~ 

yeaaay2, dapat pc baru...jenama Lenovo..sgt teruja n excited u..!! ;)



segalanya baru...dari monitor, cpu, mouse, keyboard, wayar mayar...nie klu dok slow gak, xtau laa nak kate...mmg badi laa tempat duduk aku nie kan..


beza x monitor baru ngan lame...yg kecik tue dah tentu laa yg lame...yg besau tue mmg besau sungguh laa...pueh ati klu layan muvie nie...huhuhu~


okeh, silaa laa hamekk pada yg sudi...aku mmg dh xsudi lg dh...;))

so, harap2 lepas nie aku dapat mengaktifkan diri dlm dunia blogger seperti kakak aku...rating naik turun jee blog die...sgt jeles...lg jeles bl tgk kutipan nuffnang die...ok, silaa laa tunggu kehadiranku di dunia blogger semula...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...