Tuesday, July 24, 2012

Airmata Kesyukuran.

Terketar-ketar tangan memegang fon...berdebar-debar hati nie saat menunggu ayat2 terakhir dari pegawai yang menjaga bahagian pertukaran kakitangan AG... mengalir airmata ini bila mengetahui khabar berita paling gembira yang aku nanti2kan hampir 4tahun...Ya Allah, Alhamdulillahhhh~ syukur yang teramat sgt apabila aku diberitahu tentang pertukaranku ke kedah telah diluluskan...

tiada kata2 yang dapat menggambarkan perasaan aku pada ketika aku mendapat berita yang tidak sama sekali aku jangka...bayangkan, tujuan aku call pegawai bahagian pertukaran kakitangan akauntan negara hanya untuk menyatakan niat aku untuk membuat surat rayuan berkaitan pertukaran aku, aku inginkan pendapat die..tup tup, pegawai tue ckp, "xyah laa wat rayuan dh sbb surat pertukaran awak ke Kedah dh keluar dh." yg aku nie terpinga2 lg...betul ke.?? mimpi ke aku nie.?? terketar2 suara aku bertanya..."iyaa, betull, awak dapat tukar ke AG Kedah..." Ya Allah, menangis aku kat pegawai tue...mungkin die lebih memahami perasaan org seperti aku...terima kasih Kak Shad...

surat pertukaran masih lg aku belum terima...tp disebabkan terlalu gembira n excited, aku dah canang kat unit aku...sume org dh tau yg aku dpt panggilan pertukaran...oleh kerana ada sedikit rasa dengki n sedih kawan2 menerima berita nie...sume org dok menakut2 aku...n ckp kot suriati lain kee...jabatan lain kee...senyum aku terus hilang...rase risau n takut pun yee...kot aku salah dengar kee kan...ye laa, ckp gune mulut jee...xde hitam putih...tp bile dh tengok surat yang telah difakskan, yesss.!! itu surat pertukaran yang aku tunggu2 selama nie...


dengan rase gembiranya aku usung surat tue n tunjuk kepada org2 yang dok sakat aku...hahahaha~ babai semua yee...1 Ogos aku kene laporkan diri ke tempat baru...masa terlalu suntuk...banyak bende yang aku nak kene buat...nak kemas2 brg lagi...bak kate akak aku, setengah jam pun dh boleh kemas...ko tue yg excited sgt mcm esok dh nk g kedah...hehehe~ nak wat camno...dah lame cheq menanti saat2 ini...

*mood bahagia*
;)

4 comments:

  1. tahniah sue.... finaly... u got it..... berkat kesabaran & pengorbanan selama ni b'balas....

    ReplyDelete
    Replies
    1. thankss kak shida..lepas nie susah laa nak jumpe kak shida dh kan..

      Delete
  2. alhamdulillah syukur... moga dengan pertukaran tu... hidup lebih bahagia bersama suami tersayang... :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. aminnnnn...sekarang terasa idup n perkahwinan ini lbh bermakna...thanksss siss.. ;)

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...