Saturday, April 14, 2012

Datin Norjuma Habib - Sumber Inspirasiku.

Sape tuan punye badan yang mampu terima perubahan fizikal diri yang naik sangat mendadak...nak pulak kesan dari mengandung n bersalin anak pertama...baru anak pertama...belum lagi no 2 atau 3...tersangat stresss okehhh.!!!

apa yang berlaku pada Datin Juma, berlaku juga pada aku...perubahan fizikal badan yang terlalu drastik...sampai menjadi buah mulut org laa...walau bagaimana pun, ada sesuatu dlm diri aku iaitu semangat yang kuat untuk kurus kembali...




sape sangka kan orang yang cantik...yang kurus pada asalnye boleh berubah jadi mcm pic diatas...sepanjang aku mencari gambar Datin Juma, aku bace terlalu ramai yang mem'bahan' fizikal die...mmg lumrah org gemuk ehh utk dibahan n dikutuk..??

tapi bagaimanapun, Datin Juma berjaya mengembalikan badan yang asal die pd zaman anak dara...orang mesti akan cakap, boleh laa sebab die kaye...sponsor mesti hebat...hellooo!! pengalaman aku menguruskan badan dulu dr saiz XXL ke saiz M n penah jgk wat body treatment, mcm mane punye canggih pun teknologi tue, ko kene jaga pemakanan jugak tau...kene disiplin...klu x, xde makne sume treatment itu...consultant ko pun xmampu nak tolong...bagi aku, body treatment tue sekadar mempercepatkan proses penurunan badan jee...ko mampu, ko wat laa...tp klu ko xmampu nak control makan, nasihat aku xyah laa wat...membazirrr!!

anyway, inilah hasilnye...






ini antara pic terkini Datin Norjuma selepas membuat body treatment di SlimWorld...aku tersangat laa teruja n excited untuk menguruskan badan...cume wat mase nie aku bagi laluan pada anak aku dl untuk menyusu badan atleast sampai usia die 6 bulan...then, baru aku plan diet aku yg dahulu...

petua aku untuk kurus hanya SATU, kt kene ada 'semangat' yang kuat untuk kurus...bile semangat kt kuat, secara xlangsung akan mendisiplinkan diri kt untuk kawal pemakanan kt...n tanpa sebarang treatment atau produk pun, kt mampu utk kurus...

tp yang selalu menjadi masalah bagi sume orang ialah, untuk dapatkan 'semangat' tue...alhamdulillah, semangat aku utk kurus kembali tersangat kuat...cume aku ada halangan yang sgt besar wat mase nie...xpe laa, anak lg penting...insyaALLAH, niat aku akan terlaksana jugak nanti...aminnnnnn~ 

;)

5 comments:

  1. hai sue... Muga semangat tu tetap membara K? Betul tu..nak kuruskan badan..komitmen kena tinggi. D sebelum kawen ritu..berjaya jugak turunkan sikit berat bdn (masa tu sungguh2 bila dah terdesak) tp pas kawen..bdn makin naik bagai dipam2 .. Lg tengah studi ni..asyik ngadap buku+laptop...pastu tensen makan n mkn.. Tanpa sedar bdn dah setong dram..hehe...

    ReplyDelete
  2. hehehe..sy pon nak kurus jugak...jom2!!!!

    ReplyDelete
  3. Diana : tue laa kan, sy 2minggu sebelm kawen turun sampai 5kg...percaya x..? tp skang, nak turun 1kg pun payah...cos baby menyusu badan lg...adehhhhh~

    ReplyDelete
  4. sue : jom2, kt challenge nak.?? sape yg berjaya...bolehh.?? huhuhu~

    ReplyDelete
  5. http://freakingchic.blogspot.com/2012/10/hai-hai-haii-premium-beautiful-is-here.html

    Minta Singgah Di Blog Saya~! Jika Berminat, Boley lah hubungi nombor yang tertera di entri dan berikan nombor pin FAGANOTE03 kepada dia..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...