Friday, September 24, 2010

Alahaiii Laa TOK KADI~


Nak Cari Tok Kadi nie payah tau sebenarnya...dah sebulan lebih aku dok call tok kadi kawasan umah aku cos die jarang ada kat ofis masjid...kelmarin g terjah gak kat masjid area umah nie...aku tgk opisnye bertutup...siap bermangga lagi...mak aihhh~ tok kadi nie pun ngular gak kew..? huhu~

aku pun g tgk kat board luar ofis tue...kot2 laa ada pape info yang membantu...ape pun tada, yang ada alamat umah dia...amik hp, taip...kali nie kt g terjah ke rumahnya pulak...tetiba sapa sorang pakcik nie,

pakcik itu : awak nak nikah kee..?
diri ini : yee saya..
pakcik itu : klu awak cari tok kadi, die xde...dah 2bulan sy x nampak die...

gulpp!! 2bulan tok kadi tue xdee...xkan kot...jangan laa time2 suntuk mcm nie nak jadi kat aku lak...aduyaiiiiii~

diri ini : mane peginya tok kadi nie pakcik..?
pakcik itu : saya dengar die sakit...die xde kat sini...berubat kat banting kee kat bangi ntah...
diri ini : yee kee...xde pengganti kee pak cik..?
pakcik itu : pengganti mmg xdee, klu awak nak cari tok kadi apa kate awak cari kat masjid kawasan tut...sume yang nak bernikah kat sini pegi cari kadi sana...

hurmmmm~ frustt sekejap haku...patut laa aku dok call berkali2 xdijawabnye...rupa2nye tgh sakit, patut laa xberjawab...hurmmm~ nak wat mcm mane...xkan aku nak marah sbb die sakit kot...yang wat aku hanginnye ialah kenapa xde orang yang menggantikan tempat kadi tue...bermakna, selama 2bulan laa jugak xde org bernikah kat masjid tue...tp macam mane pulak tetibe yang dah deal n kompem date sume, tetiba kadi xde...pengganti pun xde...x kee, menyusahkan org lain...alahaiii laa TOK KADI~

oleh kerana dah xde pilihan lain, aku pun amik fon n menghubungi adik junior aku yang duduk kawasan sebelah untuk mendapatkan info pasal kadi kawasan sana...anyway, thanks yee Puan Fiza for ur info...die pun ada blog gak...boleh klik disini yee -->> hafizaabdullatiff.blogspot.com...banyak info yang boleh dikongsikan... (p/s : piza, special promo dah nie...huhu~)

belum sempat aku berjumpa dengan kadi yang baru nie, kadi tempat aku dok misscall...misscall jee yee...hehe~ so, paham2 sendiri, call laa balik yee...alhamdulillah, berita gembira untuk aku cos kadi tue dah ada kat umah die skang...n dah mula bertugas hari tue...

semalam, aku ke rumah kadi tersebut bersama ayah yang bertindak sebagai wali n abang ipar aku sebagai penasihat cemerlang...hoho~ bakal pengantin lelakinye xada cos duduk jauh...xkan nak dtg kl semata2 nk hantar borang jee kot...sedangkan aku leh wat sendiri...apepun, setelah mendapatkan pengesahan kadi n booking tarikh nikah sume...surat sumpah mak n ayah aku lak problem...salah info, sepatutnya nama ayah sebagai pengadu kehilangan sijil nikah...bukan dibuat atas nama aku...mane laa aku tau, bukannye aku yg karang surat tue...salah laa pulak, kene g wat baru...haihhhh~ payah2...

tapi sume dokumen yang lain dah lengkap, just perlu wat surat sumpah yang baru..then, hantar ke pejabat agama...pejabat agama akan bagi borang warna hijau lak...borang tue perlu dibawa ke kadi semula bersama2 dengan pasangan sekali...cos kadi nak jumpa bakal pengantin lelaki...urusan lelaki~ yang tue mmg xboleh elak laa kan...

"minggu depan kite pergi umah kadi yee bang~" ;)

p/s : nak nikah jee pun bukan senang tau prosedur die sebenarnya...pengalaman manis sume tue~

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...