Wednesday, August 25, 2010

Berniaga di bazar ramadhan Kg Baru~

rini aku nak citer pasal pengalaman aku berniaga air di bazar ramadan kg baru...bersama 3org kawan yang lain...dengan menggunakan taktik keAYUan wanita sebenar dengan memakai baju kurung kesemuanya...hahaha~ nak gelak pun yee...bayangkan laa kesemuanya ialah perempuan...lelaki sorang pun xdee...n kesemuanya memakai baju kurung...ramai yang lalu kat kedai tue senyum2 jee...sampai pandang 2-3kali laa...itu tanda nak mengorat kee atau senyum perli tue...huhu~ xkisah laaa, yang penting laku wooo...abis kesemua air2 tue...

tapi, yang sebenarnya bukanlah aku yang berniaga pun...just tolong kengkawan jee...bisnes family dieorg...iaitu jual air dipasar malam....klu bulan puasa, berniaga di bazar...seronok gak bile skali sekali join n tolong dieorang...at least, ade gak pengalaman jual air kan...aku suka air soya panas n air cendol mak die...home made OK~ sgt sedap...


dieorg tue sebenarnya pasangan kembar...adik n along...kitaorg mmg kawan dah lame...n dah lame gak xberjumpa cos xde peluang memandangkan dieorg sibuk berniaga...tolong mak ayah...tue yang boleh terjebak skali tue...plan last2 minit...nie bukan 1st time aku join dieorg berniaga...rasenye dah banyak kali kot...dulu time study rajin arrr...sampai tido umah dieorg laa...kitaorg mmg rapat sejak zaman sekolah teknik lg cos kitaorg 1kelas n 1dorm...termasuk si malini tue skali...hubungan tue sgt rapat until now walaupun masing2 dah ada life masing2...friend forever~

plan asalnya aku just nak menghimpunkan 4org kawant nie yang dh lame terpisah sejak setahun 9bulan yang lepas...tue laa last aku jumpe si kembar nie...time si adik kawen...plan nak berbuka pose bersama2...tp memandangkan si kembar nie mmg xboleh, so aku ngan malini g laa redah kedai dieorg...tp besttt wat... =)) berniaga n buka puasa kat kedai dieorg...kiri kanan depan belakang makanan sesajer...huhu~ dgn si malini nie hari2 aku dok jumpe, sampai naik nyampah lak aku nak nengok muke die dah...huhu~ cowie yee mie, cayang ko...muahhhhh~

4org kawan yang lame dah xjumpe...si adek sedang berbahagia mengandung 4bulan selepas keguguran kandungan yang pertama...si malini nie xpayah cakap laaa, asyik berkepit jee ngan si jantung ati die tue...tp skang die dah baek dah...dh banyak sgt berubah...bagus laa mie, tue yg kt harap2kan sgt...si along lak tgh mengidap penyakit jiwa kacau...huhu~ apepun, all de best laa long...n citeri aku xyah ckp laa kan...harus laa tgh meniti jambatan kebahagiaan...aminnnn~

"semoga kebahagiaan milik kita semua"

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...