Tuesday, June 22, 2010

Insan itu ialah AKU~ [part i]

salam~ dah lame rasenya aku x memblog...huhu~ mcm ape jee bunyi nyee but i lioke...minggu yang sibuk n sangat memenatkan lagi memeningkan aku...3hari berturut membawa mak ayah aku g check-up...sorang² dengan kepayahan n kudrat seorang perempuan menolak ayah aku menggunakan wheelchair...tertonggek² aku menolak naik bile jalan membukit, cuci mata laa org dibelakang aku...aduyaiiii~ nak tergelak pun yee teringatkan balik...xpee laa, time nie laa aku nak membalas jasa mereka...walaupun pengorbanan aku mereka xnampak, sekurang²nya aku berpuas hati atas apa yang dah aku lakukan...setiap hari aku berusaha untuk menjadi anak yang baik untuk mak ayah aku...mereka bukan laa beban untuk aku tp mereka adalah tanggungjawab aku sebagai anak...

ayat² diatas hanya pembuka kata...skang baru masuk kepada cerita berkaitan tajuk aku tue...panjang tul pembuka katanye...huhu~ dah lame xmemblog laa katekan...siapa aku n apa yang aku cari dalam kehidupan ini.?? kadang² aku sendiri takut untuk memasang impian n harapan yang tinggi...cos aku takut dipuncaknya aku jatuh n xmampu untuk bangun semula...x bererti aku xpenah meletak harapan atau impian...sume orang ada impian masing²...begitu juga aku...besar sangat kah impian n harapan aku tue mcm xtercapai fikiran bak lagu elyana...tp yang sebenarnya impian n harapan aku biase jee...

impian n harapan ku xpenah berubah...dari dulu sampai laa sekarang n kekal sampai bile²...aku hanya inginkan kebahagiaan n kasih sayang yang berkekalan dari insan tersayang...insan tersayang terlalu subjektif...xsemestinya bermaksud orang yang kt cinta shj...tp kpd family n kengkawan jugak selagi ianya tergolong dlm kategori orang² yang penting untuk kt...mempunyai kehidupan yang serba sederhana...amalan dunia n akhirat dalam genggaman...harta benda rating no 2...still penting tp bukan laa keutamaan untuk aku...harta benda boleh cari...tp kebahagiaan susah sebenarnya utk kt perolehi...andai kebahagiaan itu dalam genggaman...cabaran yang mendatang kt xtau mcm mana untuk pertahankannya...so, kena laa sentiasa berusaha untuk pertahankan...alhamdulillah~ aku semakin menghampiri "kebahagiaan" itu...

apa yang aku cari dalam kehidupan ini.?? sumtimes, soalan tue slalu bermain dalam kepala aku bile aku hilang semangat n give up pada apa yang aku cuba usaha untuk dapatkan...apa yang aku cube untuk dapatkan.?? urmmm~ very personal tp xtau kenapa tetiba aku nak luahkan kat blog nie...dari kecik sampai besar aku hanya inginkan "perhatian"...perhatian dr insan² tersayang...mcm aku ckp tadi...insan tersayang tue terlalu besar maksudnya...hope, xada yang salah paham...aku terlalu mendambakan perhatian n secara xlangsung ianya adalah kebahagiaan buat aku...aku yang mencari kebahagiaan~


bagi yang belum atau yang baru mengenali diri ini...aku hanya laa insan biasa...xde ape pun keistimewaan kat diri ini...aku membesar dalam keadaan yang serba kekurangan...tp aku tetap syukur kami sekeluarga cukup makan n xhidup merempat...macam² pengalaman kerja yang aku perolehi untuk mencari sesuap nasi...ramai yang xtau kehidupan aku dahulu...yang memandang hina kami sekeluarga pun ada...tp yang misterinya dalam aku hidup serba kekurangan, aku boleh pulak membesar n menjadi seorang remaja yang 'sihat' tubuh badannya...huhu~ semangat untuk membesar...

kehidupan aku dulu sangat laa tidak besttt~ bukan laa nak merungut cos aku tau ada yg hidup lebih teruk lagi dr aku...tp tue laa namanye kehidupan...apapun aku syukur sesangat cos kehidupan aku kini lebih baik n selesa berbanding dahulu...

to be continue~

4 comments:

  1. The most important thing is to be ourselves. What assets we have. Who are our parents. will not be able to determine who we are. Be honest to yourself is good enough. Prove that we is we. :)

    ReplyDelete
  2. hehe~ thanks a lot dear...alwaz in my mind...n alwaz be myself~ ♥♥♥

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...