Saturday, May 1, 2010

PinangaN yaNg mEngejuT..!!

adesss~ abang aku betul2 wat keje giler bile 4hari yang lalu memberitahu akak aku yang minta untuk menghantar rombongan meminang buah hatinya dalam minggu nie atau minggu depan...memandangkan kereta aku akan diguna pakai oleh keluargaku, terpaksa laa akak aku meminta kebenaran untuk meminjamnya...disebabkan minggu depan aku akan ke Kedah n dah pun apply cuti, nak xnak terpaksa laa keluarga aku pergi meminang dalam minggu nie jugak...

bile wat keje last2 minit...mane nak cari sume bendanya...dengan dulang, alas dulang, tepak sirih n lain2...aku tolong setakat mane yang mampu n ada...abang aku nie pun...nak marah pun yee, wat satu bende bukannye nak berbincang dengan keluarga dulu...n nak xnak, terpaksa laa die mengeluarkan duit untuk membeli pape keperluan yang patut sekadar untuk mengikut adat...xkan nak datang meminang masing2 bawa badan n perut jee kot... ;p so, akak aku yang banyak memainkan peranan n menyelamatkan keadaan cos dia lebih berpengalaman n kreatif gak laa...bershopping laa dua beradik tue ke sana sini...yang pastinya keuntungan tue akan lebih pada aku...ahakss~ mana x nya, terpaksa laa dieorang membeli dulang n keperluan2 lain yang aku boleh tumpang sekaki nanti...dalam hati aku tersenyum panjang, jimat aku...huhu~


apepun, aku agak kagum ngan akak aku...mampu membuat bajet n siapkan hantar yang cantik n simple dalam mase yang sekejap jee...sumenya cukup, xdee yang terkurang atau terlebih...siyes, aku sgt kagum...dalam masa sehari jee sume settle...ye laa, abang aku tue lelaki...beza laa klu kt di pihak perempuan...memang beza sesangat...mcm2 nak kena bajet...untuk persiapan n perhiasan diri, dengan hantaran lagi...pastu rombongan lelaki akan datang umah, xkan xnak menghias rumah...santapan untuk rombongan mesti laa nak disediakan...sume tue perlu diambil kira...beza sangat keperluan lelaki n perempuan...so, jangan laa ada lelaki diluar sana yang banyak sangat merungut yee dalam hal2 mcm nie...kena paham part orang perempuan gak...duit tue dah kompem2 diperlukan...komitmen kaum keluarga sgt penting cos ini adalah meeting penyatuan dua hati untuk mendapatkan kata sepakat kedua-dua pihak keluarga...


esok pagi berlepas laa mereka ke Terengganu...kaum keluarga aku yang pergi ialah mak ayah aku, akak n abg ipar, serta abg yen n akak ipar aku...xlupa gak ngan si acap, anak akak aku...xmungkin die akan ditinggalkan...aku xdapat pergi cos aku ada kursus kawen sabtu n ahad nie...minggu depan aku dah nak ke Kedah untuk settlekan beberapa part kat sana lak...minggu lg satu lak for sure aku bz nak mengemas 1umah untuk majlis pertunangan aku...so, mase2 yang ada nie perlu aku gunakan sebaik mungkin cos MASA itu adalah EMAS...hahaha~ baru skang aku nak gune istilah tue...

so, ingat yee sue
MASA itu adalah EMAS... ;p

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...